Cu un pas mai aproape de drumul ocolitor

Municipiul a renunțat la un împrumut aprobat anterior, iar acum, pentru a asigura rapid surse financiare urgente, va compara două oferte bancare. Orașul a inițiat procedura de contractare a unui credit de 19,5 milioane de lei de la Trezorerie și a unui credit de 20 milioane de lei de la BRD.
Suma ar urma să fie utilizată pentru finalizarea lucrărilor din cadrul proiectului de mobilitate urbană, renovarea energetică a casei de cultură și a școlii Orbán Balázs, lucrările de reabilitare de la cetatea Székelytámadt și clădirea stomatologiei de pe strada Uzinei.
La solicitarea direcției de investiții, a fost necesară modificarea unei hotărâri anterioare. Anexa unei decizii referitoare la investițiile de pe străzile Eminescu și Dózsa György a necesitat câteva clarificări, ceea ce a justificat modificarea.
Ca ultim punct pe ordinea de zi, firma de proiectare din Cluj a prezentat consiliului a doua analiză multicriterială privind varianta de ocolire nordică. Specialiștii au analizat cele două trasee aprobate anterior. În ambele cazuri, traseele au fost optimizate, ceea ce a dus la o reducere semnificativă a valorii estimate a investiției.
În cazul traseului verde, care trece deasupra zonei Szejke, drumul a fost deplasat mai mult spre pădure, păstrând criteriul de ocupare a unei suprafețe mai mici de un hectar. Conform planului, de-a lungul drumului vor fi instalate panouri fonoabsorbante, deoarece este important ca traficul să nu afecteze zona turistică Băile Szejke.
Parametrii traseului verde aprobat astăzi: 5.525 metri lungime, viteză maximă permisă de 80 km/h, valoare estimată de 41,06 milioane euro, scor de 99,63 puncte. Parametrii traseului portocaliu: 6.340 metri lungime, valoare estimată de 47,90 milioane euro, viteză maximă permisă de 80, respectiv 60 km/h, scor de 96,88 puncte.
Un aspect important al planului prezentat astăzi este includerea unui drum de legătură de 1,5 km, care ar conecta zona industrială cu varianta de ocolire nordică, în zona intersecției străzilor Livezilor și Vizigótok.
În faza următoare, realizarea variantei de ocolire a Odorheiului Secuiesc va continua cu traseul verde, situat deasupra zonei Băile Szejke.
La finalul ședinței de consiliu, primarul Szakács-Paál István a prezentat un raport privind vizita sa de ieri la București, în cadrul căreia a abordat două subiecte de importanță majoră pentru municipiu: reabilitarea clădirii Școlii Eötvös József și realizarea variantei ocolitoare nordice.
La finalul ședinței de consiliu, primarul Szakács-Paál István a prezentat un raport privind vizita sa de ieri la București, în cadrul căreia a abordat două subiecte de importanță majoră pentru municipiu: reabilitarea clădirii Școlii Eötvös József și realizarea variantei ocolitoare nordice.
Ambele investiții sunt de o importanță strategică pentru oraș, motiv pentru care administrația locală a făcut pași concreți pentru a accelera demersurile. În cazul școlii, documentația necesară pentru depunerea proiectului va fi transmisă de către direcția de specialitate chiar în această săptămână. În ceea ce privește varianta ocolitoare, următorul pas este elaborarea studiului de fezabilitate și semnarea unui protocol cu autoritatea națională responsabilă de infrastructura rutieră.
