Directia economica, impozite si taxe locale
ATRIBUŢII PRINCIPALE:
- Fundamentare pe baza unor studii, proiectelor de bugete intocmite de compartimentele de specialitate, instituții subordonate şi întocmirea anual, la termenele prevăzute de lege, proiectul bugetului local al Municipiului Odorheiu Secuiesc, asigurând prezentarea tuturor documentelor necesare ordonatorului principal de credite şi consiliului local, în vederea aprobării bugetului anual; asigurarea şi răspunderea de respectarea termenelor şi procedurilor legale de elaborare şi adoptare a bugetului local, antrenarea tuturor compartimentelor funcţionale care colaborează la finalizarea proiectului şi adoptarea bugetului.
- Urmărirea periodică, realizarea bugetului local, întocmirea de analize și prognoze multianuale privind evoluția veniturilor și cheltuielilor a bugetului local.
- Întocmirea contului de încheiere a exerciţiului bugetar şi supunerea aprobării consiliului local.
- Constatarea, impunerea, încasarea şi urmărirea impozitelor şi taxelor locale
- Impunerea, încasarea şi urmărirea amenzilor
- Executarea silită a restanţelor datorate din impozite şi taxe locale
- Eliberarea autorizaţiilor comerciale
Departamente
Serviciu impunere impozite și taxe locale
PRINCIPALELE ACTIVITĂȚI ALE SERVICIULUI: Stabilirea impozitului pentru clădiri și terenuri pr...
Serviciu comercial și executare silită
Principala responsabilitate a Serviciului Comercial este eliberarea autorizațiilor locale de funcți...
Serviciu buget-contabilitate
Prezentarea activităţii serviciului: elaborarea şi execuţia bugetului de venituri şi cheltuiel...
Compartiment impunere impozite si taxe locale
PRINCIPALELE ACTIVITĂȚI ALE SERVICIULUI:
- Stabilirea impozitului pentru clădiri și terenuri proprtietatea persoanelor fizice și juridice
- Stabilirea impozitului pentru mijloace de transport proprietatea persoanelor fizice și juridice
- Înregistrarea biletelor pentru spectacole organizate pe teritoriul Municipiului Odorheiu Secuiesc
- Stabilirea impozitului pe spectacole
- Stabilirea taxelor pentru promovarea turismului
Caserie
În prezent, taxele și impozitele pot fi plătite în două locații din oraș:
- La sediul Primăriei, Piața Primăriei nr. 5
- La casieria din cartierul Beclean, str. Pietroasa nr. 9. ap.3.
- sau online prin www.ghiseul.ro sau prin aplicatia Avansis Mobile.
De asemenea aveţi posibilitatea de a plăti impozite şi taxe prin cele 22 automate StartPay és 14 automate SelfPay. Lista automatelor disponibile: https://www.udvarhely.ro/36-au... .
Compartiment comercial
Biroul Comercial(camera 12)
Principala responsabilitate a Serviciului Comercial este eliberarea autorizațiilor locale de funcționare.
Printre atribuțiile noastre se numără:
- Eliberarea acordurilor de funcţionare
- Eliberarea autorizațiilor de alimentație publică
- Eliberarea acordurilor provizorii
- Declararea firmelor și panourilor publicitare
- Notificarea lichidărilor de stoc
Compartiment executare silita
Compartimentul de Executare Silită (camera 10) se ocupă cu aplicarea procedurilor de executare pentru impozitele și taxele locale neachitate.
Principalele responsabilități:
- Monitorizarea listei debitorilor fiscali și iniţierea procesului de executare
- Trimiterea somațiilor și titlurilor executorii şi urmărirea acestora
- Redactarea și afișarea anunțurilor colective
- Urmărirea deceselor şi identificarea moștenitorilor
- Identificarea firmelor radiate din Oficiul Registrului Comerțului și eliminarea acestora din evidențe
- Gestionarea persoanelor juridice în caz de proceduri de insolvență
- Întocmirea și transmiterea proceselor-verbale de sechestru asiguratoriu
Compartiment contabilitate
Prezentarea activității compartimentului:
- Elaborarea și implementarea bugetului de venituri și cheltuieli al Primăriei Odorheiu Secuiesc
- Coordonarea financiară și bugetară a instituțiilor subordonate și a societăților în care unitatea administrativ-teritorială este acționară / membru asociat;
- Administrarea patrimoniului public și privat al orașului Odorheiu Secuiesc;
- Conducerea registrelor financiare și contabile pentru întocmirea rapoartelor periodice;
- Evidența datoriilor locale ale Primăriei Odorheiu Secuiesc;
- Elaborarea contului de închidere a bugetului și prezentarea acestuia Consiliului Local;
- Asigurarea implementării următoarelor etape în execuția cheltuielilor bugetare: angajarea, lichidarea, organizarea;
- Monitorizarea cheltuielilor salariale ale Primăriei Odorheiu Secuiesc și ale instituțiilor subordonate acesteia;
- Întocmirea raportului lunar și trimestrial centralizat pentru capitolul „Educație” al bugetului;
- Solicitarea de proiecte de buget și dispoziții bugetare de la Primărie și instituțiile subordonate;
- Elaborarea și înregistrarea documentelor contabile pe baza observațiilor contabile, în mod regulat și la timp;
- Evidența bunurilor fixe și a materialelor în contabilitate;
- Urmărirea și verificarea transferurilor bancare;
- Urmărirea și verificarea mișcării numerarului;
- Evidența transferurilor și finanțărilor din bugetul local;
- Tranzacțiile efectuate prin conturile deschise la băncile comerciale;
- Executarea inventarului și evidența investițiilor, materialelor și obiectelor de stoc;
- Evidența datoriilor și creanțelor;
- Serviciul datoriei interne și externe plătit din bugetul local;
- Conducerea documentelor și operațiunilor economico-financiare în ordine cronologică și sistematică în registrele contabile;
- Contabilizarea veniturilor și cheltuielilor realizate prin conturile de execuție bugetară;
- Asigurarea contabilizării rapoartelor de bilanț (credite de cont curent, insolvențe, sume de garanție), în conformitate cu reglementările legale;
- Întocmirea și semnarea dispozițiilor de plată către Trezoreria Odorheiu Secuiesc pentru compensarea, restituirea și ajustarea veniturilor corespunzătoare bugetului local;
- Elaborarea și prezentarea lunar, trimestrial și anual a rapoartelor financiare pentru bugetele respective și pentru rapoartele financiare ale Primăriei Odorheiu Secuiesc;
- Realizarea raportului financiar lunar, trimestrial și anual.