+40 266 310 423

(Hargita Megyei Közegészségügyi Hivatal)

Székelyudvarhely a vírus ellen!

1452 igazolt fertőzött

139 gyógyult

29 elhunyt

7801 karanténban

131367 otthoni elkülönítésben

19663 mintavétel

1452 fertőzött / 139 gyógyult / 29 elhunyt / 7801 karanténban / 131367 elkülönítésben / 19663 mintavétel

Országos statisztika • Adatfrissítés: 2020.03.28. 13:30

În conformitate cu decretul semnat de Preşedintele României în cursul zilei de azi, intră în vigoare unele măsuri de primă urgenţă cu aplicabilitate imediată.

  • Se menține valabilitatea documentelor eliberate de autoritățile publice care expiră pe perioada stării de urgență, până la încetarea acesteia. Această prevedere este valabilă pentru orice document eliberat de către autorităţile publice (carte/buletin de identitate, permis de conducere, autorizaţii ale agenţilor economici, etc.). Prin urmare nu este necesară preschimbarea imediată a acestora, se poate altepta până la incetarea stării de urgenţă.
  •  Toate certificatele de încadrare a copilului într-un grad de handicap și atestatele de asistent maternal eliberate de comisia pentru protecția copilului, precum și certificatele de încadrare în grad și tip de handicap eliberate de comisia de evaluare a persoanelor adulte cu handicap a căror valabilitate expiră în perioada de urgență declarată, își prelungesc valabilitatea până la încetarea stării de urgență.
  • Decretul emis aztăzi obligă autoritpţile la organizarea activităţii astfel încât să fie evitat, pe cât posibil, contactul direct între persoane, inclusiv prin utilizarea mijloacelor electronice de comunicare – online.
  • Cererile pentru acordarea beneficiilor și prestațiilor sociale pot fi depuse inclusiv pe cale electronică.

În această perioadă se pot emite reglementări privind plafonarea preţurilor la medicamente şi la alimentele de strictă necesitate precum și la serviciile de utilitate publică (energie electrică și termică, gaze, alimentare cu apă, salubritate).

De asemenea APIA suspendă primirea cererilor pentru plățile directe până la data de 6 aprilie 2020 (cu posibilitate de prelungire în funcţie de evoluţia situaţiei). Având în vedere acest aspect, Biroul agricol din cadrul Primăriei Municipiului Odorheiu Secuiesc îşi suspendă activitatea cu publicul şi nu va elibera adeverinţele necesare decât după data de 6 aprilie 2020.

Programul de împădurire derulat de către Primăria Municipiului Odorheiu Secuiesc va fi amânat până la data de 17 aprilie 2020, cu posibilitate de prelungire în funcţie de evoluţia situaţiei epidemiologice.

Aceste măsuri au fost adoptate pentru un singur scop: amânarea tuturor activităţilor administrative de importanţă imediată. Este foarte important ca toată lumea să rămână acasă, şi să se deplaseze doar dacă este neapărat important. Mersul la servici şi procurarea alimentelor de bază este indispensabilă; toate celelalte activităţi pot fi amânate. 

P.S. Procedând astfel dovedim faptul că ne pasă unii de alţii, şi că suntem conştienţi că depăşirea momentelor dificile se poate realiza numai împreună! Nerespectarea regulilor stricte impuse de situaţia de urgenţă pune în pericol nu numai viaţa unei persoane, ci şi a întregii localităţi.

Data actualizării:
2020.03.16

Megjelenítés
112 Urgență

Odorheiu Secuiesc

Contactele de urgență

Site-ul a fost proiectat și dezvoltat de minic